Bir Dosta Mektuplar1

    Her hangi bir hareketin HALK hareketi, başsıçanın dediği gibi istiklal mücadelesi (ki bunu bilerek Türk Milletinin gerçek İstiklal Mücadelesini karalamak için yapmaktadır) olması için Halkın en az %80 ini kapsaması lazım; tam da Atatürk’e verilen destek gibi. Dolayısıyla Özgür bilmem ne arkadaşın yazdığı yazı küçük burjuvayı eleştirmekte bir yere kadar da doğrudur. Ama dur ben sana gerçekleri anlatayım: AKP eriyor; oyları %6 oranında düştü, Ankara’yı kaybettiler ve giderek de eriyecekler. Erdoğan tam da Vahdettin gibi hasta adamdır. Koskoca ülkelerin tek başına yönetilemeyeceğini bir türlü anlamıyor, ömrüm boyunca sadece iki kişinin ölmesini dilemiştim; bir Humeyni idi, diğeri de RTE. Duaların filan bir işe yaramadığını bilsem de bunu yapmaya devam ediyordum. Sen de dostum hastalanmaya başladın; geçen gün bana adını değiştirsene dedin. Gülüp geçtim ama Türkiye’ye ilk geldiğimde okulda öğretmenlerin gerçek adımı inkar edip beni “yusuf” diye çağırmaları geldi aklıma. NE kadar aşağılık bir duygu olduğunu sana kelimelerle anlatamam. Benim toprağı bol olsun nur yüzlü babamın bana layık gördüğü adı hangi zihniyet hangi gerekçeyle değiştirmemi isteyebilir; faşizmin ta kendisidir bu.  

2 thoughts on “Bir Dosta Mektuplar1

  1. Yanlış anlaşılmaya mahal vermeyelim. Hiç bir zihniyet isim değişikliği yapamaz. Bunun ismi zorbalıktır. Ana yurdumuzda kalan soydaşlarıma asimilasyon yapmak amacıyla zorla soyadları ve adları değiştirme politikası yapılmıştır. Bu asla kabul edilemez. Üstelik bu isim değiştirme zorbalığını yapan zihniyet Abdülhamit’ i deviren, Osmanlıyı yıkan ve Erdoğan’ ı devirmeye çalışan zihniyetle aynı kişilerdir. Benim söylediğimi espri olarak düşünmeni isterdim. Ama bundan dolayı seni kırdıysam özür dilerim. Homeros isminin Ömer, Iesous isminin Jesus’ a devşirilmesi gibiydi kastım…

Leave a Reply

