Yüzüsuyu Hürmetine

Şimdi sanırım dünya gezegeni üzerinde yaşamakta olan 2.5 milyar civarındaki Müslümanın kendi dinlerini daha iyi anlamaları gerekiyor. Ben olaylara bir uzaylıymışım gibi yaklaşmak istiyorum; bu gezegen üzerindeki herhangi bir düşünce; felsefe, din, ırk felan filan beni bağlamıyor. Hiç kimseyi tanımıyorum; aynı şekilde hiçbi hükümet ve mahkemeleri de beni bağlamaz. Ee uzaydan geldim ya.

Bakıyorum bu güzel mavi gezegene de anlayamıyorum bir türlü işte… Olay anlat anlat bitmez o yüzden Müslümanlara gelelim; nedir bu hz. Muhammedin adına 1400 küsür sene sonra işlenen cinayetler; Özgür Düşünceye aşağılık bir saldırı.

Bunu yapanları da şimdilikbi kenara bırakacağım;

Hz. Muhammedin resm edilemeyeceği ; bunun yasak olduğu, günah olduğu, tü kaka olduğu nerden çıktı ki. Konu bu işte “taassup” yani bir duygu. Bu uzaylı kafamla ne kadar uğraştıysam da taassubun anlamını anlayamadım. Biz kendi dünyamızda oldukça açık konuşur; duygularımızı istesek de, sizde olmayan bazı yapısal farklılıklarımızdan dolayı pek saklayamıyoruz.

Hz. Muhammedin yüzünü görmek isteyen doğruca Topkapı Sarayına gidebilir; bi de Tüneldeki müzede var.

Bu resim Miraj-name, Tabriz (c. 1360-70) – Topkapı Sarayı
momoBurada hz. Muhammedin yüzünü daire içine aldım; yanındaki de Ayşe büyük olasılıkla. Kanatlı olan Cebrail.

Bu da Al-Biruniye ait. 12. yüzyılda çizilmiş. Paris’te müzede. Burada hz. Muhammed Mekkenin yakınlarındaki bir tepede ümmetine vaaz verirken tasvir edilmiş.
momo1

Buradaki resme yakından bakacak olursak hz. Muhammedin yüz detaylarını daha iyi görebiliriz. Minyatür sanatıyla çizilen bu tasvirler günümüz dünyanızdaki karikatür dediğiniz çizimlere çok benziyor değil mi?
momo12

Bu da Rashid al-Dinin Tabrizde 1307 yılında yaptığı resim Jami’ al-Tawarikh adlı eserde yer alıyor İskoçyada Edinburgh üniversitesi kütüphanesinde:
momo3

Bu da Topkapı Sarayı kütüphanesinde; isteyen gidip bakabilir; uzun saçlı hz. Muhammet Cebrailin sırtında ve bence bu bir karikatür
momo4

Peki ey Müslümanlar bu resimleri çizen Rashid al-Dini yada Al-Biruni gibi nicelerini öldürmeye kalkışan olmuş mu sizce. Tabi ki hayır. Zaten dünya tarihine şöyle bir bakıyorum da 16 ya da 17.yy da başlamış bu tutuculuk; taassup yani. Bizim uzayda bir düşünceyi yaşatıp bireylere işleyebilmek için çocuk yaştan başlanması gerekir. Çocuklar dövülerek değil gülerek öğrenirler bizim orda. Bizim de sizin gibi çizgi filmlerimiz var ve tüm kahramanlarımızın, liderlerimizin ve peygamberlerimizin çizgi filmlerini yaparız.

Denemelisiniz ama artık çok zor gözüküyor; değil mi?

 

Leave a Reply

