Yağmur yağmazken

Heavy Downpour

Yıllardır burda yaşıyorum o yüzden havasına suyuna alışığımdır. Etrafımda olup biten en azından iklimsel olayların farkında olduğumu düşünüyorum. Pek çoğumuz için ne anlama gelir bilmiyorum ama benim için çok önemli bir değişime tanıklık ediyorum yaşadığım her gün.

Her şeyden önce yağmur yağmıyor. Daha geçen senenin aynı günlerinde “offf amma yağdı” diyorduk; 3, 4 gün yağmur neredeyse hiç durmamıştı. Ama şimdi “bu gün de hava çok güzel di mi; hiç kışa benziyor mu ya” demek; bunca yağmursuz günden sonra artık ürkütücü gelmeye başladı. Şu işe bak; hani bazen insan der ya keşke şu ya da bu çağda yaşasaydım diye… Artık öyle bir şey demeye gerek kalmadı; hangi çağda ne görecektik ki; İstanbul’un fethini; ya da İskenderiye Kütüphanesinin yanışını görmek mi; buzul çağında yaşamak mı? Şimdi hepsi boş geliyor işte…

Artık hergün kendi gözlerimle; bu gezegenin biz insanlardan yavaşça kurtulacağı sürecin başlamış olduğunu görebilmekteyim.

Aa tabi ya kıyamet günü bekleyenler için üzgünüm, ama yok öyle bir şey. Biz insanlar hep bu iğrenç kibirimizden “dünyanın sonu geldi, geliyor” gibi zırvalamalarda bulunuyoruz. Dünyanın sonu felan hiç gelmeyecek; ya da milyarlarca yıl var diyelim sadece. Sadece bizim sonumuz geldi.

Ölü arıları yerlerde görüp gözlerimi başka yerlere çevirdim ama onlarla beraber kendimin de ölmekte olduğumu tüm açıklığıyla hissedebiliyorum.
Dead-Bee

Daha çok ağıtlar yakacak insanlık, her gün gözlerinin önünden minik parçalar halinde üçüp giden bu eşsiz gezegenin güzelliklerinin ardından. Ve işte tam da bu çağa denk geldi benim ömrümün yolculuğu. Belki de kendim seçmiştim bu hayatı; daha gelmeden bu dünyaya. Belki de tüm geçmiş yaşamlarımda yaşadıklarıma bakmış; tüm bu yaşamlarda kendi tecrübelerim de dahil olmak üzere benciliğin ve kibrin asla bitmeyeceğini anlamış ve insanlığın tükenişini görmek istemiş ve bu çağda dünyaya gelmişimdir.

Heleki bu değişim bu kadar hızlı oluyorsa; çünki yağmur yağmıyor tam 42 gündür ve yağış seviyesi geçen seneye göre %70 azalmış; 

Bu hızdaki yokoluş elbetteki yeni başlangıçlar getirecektir. Ve elbette tüm bu yeni hayata yeni başlayanlar; bu gezegenin kendisini ne kadar hızlı toparladığını gayet iyi bilenlerden olacaktır.

Topyekün insanlığın ders alma zamanı geldi ve şükürler olsun ki bir parçası olabileceğiz…. Ne kadar acı ve dehşet içerse de

Leave a Reply

